بازگشت ایران به صدرنشینی رنکینگ آسیا با برد ایران VS عراق

بازگشت ایران به صدرنشینی رنکینگ آسیا

بازگشت ایران به صدرنشینی رنکینگ آسیا با برد ایران VS عراق

به نقل از خبرگذاری پیشگامان، یک نمایش حرفه‌ای دیگر از تیم ملی ایران با سر مربیگری دراگان علاوه‌بر رکوردهای جزئی، یک رکورد مهم به همراه داشت و تیم پس از ماه‌ها بار دیگر صدرنشین قاره آسیا خواهد شد. بعد از عدم موفقیت در جام ملت‌های آسیا مقابل ژاپن و پس از تجربه ۲ باخت ناگهانی با مارک ویلموتس، صدرنشینی آسیا که از مهم‌ترین نکات مورد توجه کی‌روش بود، برای تیم از بین رفت و شاید خوش بین‌ترین هواداران تیم ملی هم فکر نمی‌کرد که با ورود دراگان که در شرایطی بحرانی هدایت تیم فکر هم نمی‌کرد که با حضور اسکوچیچ که در شرایطی کاملا بحرانی هدایت تیم ملی به او واگذار شد، این رتبه از دست رفته، خیلی سریع علی رغم توقفی طولانی که بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، بازگردد.

تعویق بازی‌ها

با این وضعیت دراگان فعالیت خود را با ۲ پیروزی پی در پی تدارکاتی مقابل ازبکستان و بوسنی شروع کرد و در ادامه تا آغاز مجدد بازی‌های مقدماتی جام جهانی و برخلاف اینکه مسابقات بار دیگر به تعویق افتاد و از فروردین ماه به خرداد ماه تغییر کرد، فدراسیون موفق به تدارکات تنها یک بازی دوستانه شد، که آن را هم مقابل سوریه در ورزشگاه آزادی با پیروزی صفر بر ۳ پشت سر گذاشتیم. برای برگزاری ۴ بازی مرحله دوم مقدماتی نگرانی زیادی میان اهالی فوتبال وجود داشت و خیلی‌ها با ناامیدهای ایجاد شده از حذف ایران حرف می‌زدند، اما شاگردان دراگان با کسب ۴پیروزی مقابل هنگ کنگ، عراق، بحرین و کامبوج با سخت کوشی جای شاگردان کاتانچ را در صدر جدول گرفتند و باعث اخراج این مربی هم شدند. در ایران ۱۷ گل زد و تنها یکبار روی غفلت مدافعین در برابر هنگ کنگ گل خورد.

 نتیجه ۹ بازی گذشته

آمار ثبت شده در ۹ بازی گذشته نشان می‌دهد تیم ملی در شرایطی که هم در قلب خط دفاعی و هم در دفاع راست و چپ، بازیکنان جدیدی را مورد استفاده قرار می‌دهد، توانسته استحکام خوبی را در تیم خود ایجاد کند و طی ۹ بازی، ۷ کلین شیت و تنها ۲ گل خورده این موضوع را ثابت می‌کند. جالب اینکه اسکوچیچ با افزودن شجاع خلیل‌زاده و استفاده فیکس از کنعانی‌زادگان در ترکیب تیم ملی، قلب خط دفاعی را به گونه‌ای که خودش می‌خواست آرایش داده و در پست دفاع چپ و راست نیز شاهد تغییراتی بودیم.

هم اکنون ایران با کسب ۲ پیروزی، بالاتر از کره جنوبی که با ۴ امتیاز تیم دوم گروه اول مسابقات بوده، با اختلاف ۴ گل صدرنشین جدول است و در گروه دوم نیز استرالیا با شرایط کاملا مشابه ایران ۶ امتیازی شده و پایین‌تر از این تیم، عربستان قرار دارد که با تفاضل ۳ گل رتبه دوم را در اختیار دارد.

نتیجه بازی ایران مقابل سوریه و عراق

بنابر نتیجه ابزارهای محاسبه‌گر فیفا، دو برد ایران مقابل عراق و سوریه می‌تواند حتی ما را به رده ۲۳ رنکینگ برساند و به افت ژاپن به رده ۳۵ منجرب شود. برای اطلاع از اخبار بروز با وب سایت باشگاه فوتبال پیشگامان همراه باشید.

باشگاه پیشگامان مشهد

باشگاه پیشگامان مشهد با ۲۱ سال سابقه درخشان در دسته بهترین مدرسه فوتبال در مشهد قرار دارد که توانسته است با کادر فنی و مدیریت قوی آقای علی پوررمضان افتخارات زیادی را کسب کند. شما نیز اگر از علاقه مندان به فوتبال هستید می‌توانید جهت کسب اطلاعات از ثبت نام کلاس‌ها به دفتر باشگاه در چهارراه دانشجو بین معلم ۴۵ و۴۷ مراجعه کنید و یا جهت صرفه جویی در وقت همین حالا بر روی عبارت ثبت نام آنلاین باشگاه پیشگامان کلیک کنید و در پنجره باز شده اطلاعات شخصی خود را ثبت نمایید. در حقیقت کشف استعدادها و شکوفایی کودکان و نوجوانان از سنین پایین تاثیر بسزایی در آینده آنان خواهد داشت در عین حال رشد و پروش فرزندان این مرز و بوم باعث پیشرفت کشور عزیزمان ایران در عرصه ورزش خواهد شد.

لازم به ذکر است ثبت نام در کلاس‌های باشگاه پیشگامان هیچ محدودیت سنی نداشته و امکان ثبت نام در تمام سنین با هر نوع توانایی وجود دارد، بنابراین در اولین فرصت اقدام به ثبت نام فرزندان در کلاس‌ها نمایید. کادر مجرب و حرفه‌ای پیشگامان با تلاش روزافزون خود در جهت شکوفایی استعداد فرزندان شما تلاش می‌کنند.

شما می‌توانید جهت اطلاع از اخبار به‌روز به وبسایت یا صفحه اینستاگرام باشگاه پیشگامان مراجعه نمایید.

به مشاوره نیاز دارید؟