برنامه غذایی فوتبالیست نوجوان و جوان

تغذیه حرفه ای در فوتبالیست‌ها به چه صورت است؟ آیا شما هم نگران برنامه غذایی فوتبالیست خود هستید؟ چگونه می توانیم برنامه تغذیه فوتبال را به صورت حرفه ای پیاده سازی کنیم؟ آنچه که ما در باشگاه فوتبال پیشگامان مشهد جهت پکیج برنامه غذایی برای فوتبالیست نوجوان و تغذیه فوتبالیست نونهال در نظر گرفته ایم ارائه یک رژیم غذایی فوتبالی، آن هم با تغذیه حرفه ای می باشد که شما عزیزان با ثبت نام در بهترین مدرسه فوتبال می توانید از این خدمات بهره مند شوید.

جهت دریافت برنامه غذایی برای فوتبالیست نوجوان فرم زیر را تکمیل نمایید.

فرم درخواست پکیج برنامه غذایی برای فوتبالیست نوجوان، نونهال و جوان

  • حداکثر اندازه فایل: ۵۱۲ MB.
    لطفا فیش واریزی مشاوره اولیه به مبلغ ۵۰ هزار تومان را بارگذاری نمایید تا همکاران جهت تایم مشاوره با شما تماس بگیرند. شماره کارت: ۵۰۲۲۲۹۱۳۲۰۱۹۶۳۳۸
  • این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

جهت دریافت pdf تغذیه در فوتبال کلیک کنید.

ارائه اصول تغذیه در فوتبال توسط باشگاه پیشگامان

با برنامه تغذیه فوتبال

برنامه تغذیه در فوتبال

فوتبال ورزشی است که به دلیل ساعت‌ ها تحرک و دویدن، انرژی زیادی را صرف می‌ کند. فوتبال از آن دست ورزش‌ هایی است که مستلزم یک برنامه تغذیه فوتبالی است. در این ورزش پر انرژی و فعال، بالا بردن سطح عملکرد در کیفیت بازی تاثیر بسزایی دارد.

تبعیت از یک برنامه تغذیه فوتبالی برای یک فوتبالیست اهمیت زیادی دارد. با انتخاب یک رژیم غذایی مناسب می‌ توانید قدرت، استقامت بدنی و انرژی را در وضعیت خوب و استانداردی نگه دارید. توجه به برنامه تغذیه فوتبال تاثیری مستقیم در توانایی و سطح کیفیت بازی یک فوتبالیست دارد. یکی از ویژگی‌ های یک کلینیک تخصصی فوتبال، ارائه برنامه تغذیه فوتبال به فوتبالیست‌ های خود اعم از تغذیه فوتبالیست نونهال است.

جهت دریافت پکیج بدنسازی فوتبال رایگان کلیک کنید.

برای ثبت نام در مدرسه فوتبال باشگاه پیشگامان روی دکمه رو به رو کلیک کنید

برنامه غذایی برای فوتبالیست نوجوان

برای موفقیت در فوتبال، داشتن برنامه غذایی فوتبالیست مناسب تحت عنوان رژیم فوتبالی بسیار ضروری است. باشگاه فوتبال پیشگامان از آن مدارس فوتبالی است که به اهمیت برنامه غذایی برای فوتبالیست نوجوان در این ورزش آگاه است و به همین دلیل یکی از معتبرترین مدارسی می‌ باشد که به صورت تخصصی برنامه تغذیه حرفه‌ ای فوتبال را به فوتبالیست‌ های نمونه خود ارائه می‌ دهد. برای خرید پکیج تغذیه حرفه‌ ای با شماره موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

اهمیت تغذیه در فوتبال

می‌ دانید که یکی از نیازهای اساسی بدن تغذیه است. تغذیه مناسب باعث می‌ شود بدن آن نیازهایی مغذی، ویتامینی و معدنی مورد نیاز را در کنار هم داشته باشد. اما میزان کالری و انرژی برای هر شخص با شخص دیگری متفاوت است. برای مثال انرژی مورد نیاز یک کودک با یک فرد بزرگسال متفاوت می‌ باشد.

اگر به کودک انرژی مورد نیاز و یا مواد مغذی مناسب نرسد، کودک دچار مشکلاتی نظیر لاغری و یا کوتاهی قد می‌ شود. اما نکته قابل توجه این است که تنها سن و سال ملاکی برای تایین رژیم غذایی نیست. افراد با توجه به فعالیتی که دارند انرژی می‌ سوزانند و اگر آن انرژی حذف شود و یا کمتر از میزان مورد نیاز به بدن برسد، فرد دچار بی حالی و مشکلات جدی دیگری می‌ شود.

تمام آنچه گفته شد تاییدی بر اهمیت برنامه غذایی فوتبالیست بر روی بدن و نیاز یک فوتبالیست به برنامه تغذیه فوتبال است. یک فوتبالیست در طول ۹۰ دقیقه فعالیت در یک بازی فوتبال به طور تقریبی بین ۲۰۰۰ تا ۳۴۰۰ کالری می‌ سوزاند. چنانچه یک فوتبالیست برنامه تغذیه درستی نداشته باشد دچار تحلیل عضلات می‌ شود و این کمبود در کوتاه مدت به آسیب‌ های جدی و فرسایشی می‌ انجامد.

علاوه بر این، فوتبالیستی که بدن ضعیفی داشته باشد و انرژی مورد نیاز بدن به او نرسد خیلی زود به بی‌ حالی و ضعف دچار می‌ شود و قدرت ادامه بازی از همان دقایق اول از او گرفته می‌ شود. برعکس فوتبالیستی که برنامه تغذیه مناسبی داشته باشد بدنی قوی، سالم، قدرتمند و پر انرژی دارد که می‌ تواند ساعت‌ ها بدون احساس خستگی بدود. اینجاست که می توانیم نقش تغذیه در فوتبال و برنامه غذایی برای فوتبالیست نوجوان را درک کنیم.

کلینیک تخصصی فوتبال پیشگامان با بهترین کارشناسان تغذیه همکاری می‌ کند. متخصص تغذیه فوتبال، با علم به انرژی و رژیم غذایی، متناسب با یک فوتبالیست، بهترین برنامه تغذیه فوتبال را در مشهد را به فوتبالیست‌ ها ارائه می‌ دهند. برای خرید پکیج برنامه تغذیه فوتبال در باشگاه پیشگامان با شماره موجود در سایت همین حالا تماس بگیرید.

هرم غذایی یک فوتبالیست

برنامه تغذیه فوتبال

یک برنامه تغذیه مناسب شامل رژیم غذایی قبل از مسابقه، بعد از مسابقه و میان‌ وعده‌ های پر از مواد مغذی و معدنی می‌ باشد. برنامه غذایی فوتبالیست استاندارد و مناسب است که شامل پروتئین جهت ترمیم عضلات و کربوهیدارت جهت تامین انرژی مورد نیاز یک فوتبالیست ‌باشد. علاوه بر این در برنامه تغذیه فوتبال یک فوتبالیست باید انواع میوه‌ ها، سبزیجات، غلات و تمامی مواد معدنی به میزان مناسب موجود باشد.

یک رژیم غذایی مناسب باید چربی سالم مورد نیاز را از طریق ماهی، روغن‌ های گیاهی و دانه‌ های چربی آجیل داشته باشد. نکته مورد نیاز دیگری که باید در رژیم فوتبالی لحاظ شود رساندن آب کافی به بدن است، زیرا فوتبالیست‌ ها به دلیل تحرک زیادی که دارند به طبع عرق فراوانی می‌ کنند و باید آب مورد نیاز بدن از طریق سبزیجات و آب تامین گردد.

زمانی یک فوتبالیست بهترین تمرینات فوتبال را از سر می‌ گذراند و به موفقیت در فوتبال می‌ رسد که از یک برنامه تغذیه فوتبال که فقط برای فوتبالیست‌ ها و بر اساس علم به نیازهای آنان تعیین شده است تبعیت ‌کند. شما می‌ توانید با ثبت نام در کلینیک تخصصی فوتبال پیشگامان از پکیج تغذیه حرفه‌ ای و دیگر پکیج‌ های موجود نظیر علم تمرین فوتبال، تمرینات مهارتی و تسلط بر توپ، برنامه اصلاح حرکتی، استعداد یابی فوتبال در مشهد و مهارت موفقیت فوتبال را با قیمتی مناسب خریداری کنید.

اهمیت هیدراتاسیون در برنامه تغذیه فوتبال

همانطور که گفته شد در یک برنامه غذایی فوتبالیست استاندارد، نیاز به مایعات لحاظ شده است. کم بود آب باعث بی حالی و اُفت استقامت بدنی می‌ شود. لازم است بازیکنان در حین بازی با خود بطری آب همراه داشته باشند و در فصول گرم که بدن عرق بیشتری می‌ کند آب بیشتری نوشیده شود. استفاده از نوشیدنی حاوی کربوهیدرات می‌ تواند گزینه مناسبی به عنوان بهترین تغذیه بین دو نیمه فوتبال، برای ذخیره انرژی و آب بدن باشد.

مایعات در برنامه تغذیه حرفه ای ورزشکار چه نقشی دارد؟

آب یکی از اصلی‌ترین مواد تشکیل‌دهنده در بدن هر انسان است، به طور کلی حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از وزن بدن هر فرد را آب تشکیل می‌دهد بدیهی است که در برنامه تغذیه فوتبال هم جایگاه ویژه‌ایی را به خود اختصاص دهد. بدن انسان توانایی ذخیره و جذب پروتئین و چربی را به خوبی دارد اما توانایی و قابلیت ذخیره کردن آب را در سلول‌ها یا در سیستم‌های داخلی بدن ندارد بنابراین آب از دست رفته از طریق فعالیت‌های بدنی، ورزش، باید به نحوی از طریق برنامه تغذیه فوتبال به بدن فرد فوتبالیست بازگردد.

به طور کلی هر فرد معمولی روزانه باید حدود ۸ الی ۹ لیوان آب آشامیدنی مصرف کند، اما ورزشکاران به دلیل حجم فعالیت‌های زیادی که به طور روزانه انجام می‌دهند احتیاج به آب آشامیدنی بیشتری دارند، لذا در برنامه تغذیه فوتبال خود باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

آب آشامیدنی خنک یکی از تامین کننده‌های اصلی مایعات بدن در طول فعالیت‌های ورزشی طولانی مدت است، اما برای تامین بهتر آب آشامیدنی بدن فوتبالیست‌ها بهتر است که از نوشیدنی‌هایی استفاده شود که ۱۵ تا ۱۰ درصد از کربوهیدارت بدن را تامین می‌کنند و نیاز فوتبالیست را در طول روز برآورده می‌کنند، بنابراین در شرایطی که فوتبالیست احساس تشنگی ندارد نیز باید مایعات کافی بخصوص آب بنوشد، چرا که احساس تشنگی در افراد ورزشکار زمانی به وجود می‌آید که به طور میانگین ۲ الی ۱ درصد از وزن بدن ورزشکار کم شده باشد و این کاهش ۲درصدی وزن، عملکرد بسیار ضعیف ورزشکار را در پی خواهد داشت بنابراین وجود یک برنامه تغذیه فوتبال مناسب جزو الزامات هرتیم است.

برای اطلاع از برنامه های فوتبال باشگاه پیشگامان می توانید پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

توصیه‌هایی برای مصرف مایعات طبق برنامه تغذیه فوتبال

  • مایعات نباید به طور کلی و در یک نوبت مصرف شود بلکه تمام حجم مایعات و نوشیدنی‌های موجود در برنامه تغذیه فوتبال باید در دفعات مکرر مصرف شود.
  • برای کاهش دمای بدن در حین تمرین‌ها بهتر است از نوشیدنی و مایعات خنک مصرف شود.
  • پس از تمرینات ورزشی، فوتبالیست‌ها باید خود را وزن کنند و در ازای هر گرم وزنی که از آنها کم شده به طور میانگین حدود ۲ الی ۳ لیوان اب آشامیدنی بنوشند تا انرژی بدن تحلیل نرود.
  • فوتبالیست‌ها باید به رنگ ادرار توجه ویژه‌ایی داشته باشند چرا که تغییر رنگ ادرار نشان دهنده‌ی بُعد مثبت یا منفی برنامه تغذیه فوتبال است‌.
  • ورزشکاران باید به میزان کربوهیدارت و قند موجود در نوشیدنی‌های خود توجه ویژه داشته باشند و نباید خارج از برنامه کربوهیدرات یا قند اضافی دریافت کنند.

منابع انرژی در برنامه تغذیه فوتبال

رژیم غذایی برای فوتبالیست‌ها باید کاملا استاندارد و اصولی باشد، کارشناس تغذیه در برنامه تغذیه فوتبال باید کربوهیدارت‌ها را به اندازه کافی و چربی‌ها و پروتئین ها را نسبت به وزن فرد ورزشکار در برنامه بگنجاند، چرا که هر یک از این عوامل می‌تواند در سیستم فعالیت فوتبالیست تغییر ایجاد کند‌ و در میزان انرژی ورودی بدن فوتبالیست اثرات مثبت یا منفی داشته باشد‌.

اهمیت کربوهیدارت در اصول تغذیه در فوتبال

به طور تقریبی نصف انرژی بدن توسط کربوهیدرات تهیه می‌ شود. بنابراین در برنامه تغذیه فوتبال وجود مقادیر مناسبی کربوهیدرات در هر وعده اهمیت فراوانی دارد و می تواند به عنوان یک انرژی زا فوتبالی عمل کند. همچنین استفاده از کربوهیدرات باعث می‌ شود موفقیت در فوتبال به طرز چشمگیری افزایش یابد. کمبود کربوهیدرات باعث تحلیل عضلات و در نتیجه آسیب رساندن به بدن می‌ شود. باشگاه فوتبال پیشگامان به صورت جداگانه برای برنامه غذایی برای فوتبالیست نوجوان و تغذیه فوتبالیست نونهال، جوان برنامه ریزی می کند و رژیم غذایی متناسب با هر رده سنی را به کار می برد.

کربوهیدرات‌ها در برنامه تغذیه فوتبال

در تغذیه حرفه ای یکی از اصلی‌ترین منابع تامین کننده انرژی بدن فوتبالیست‌ها، کربوهیدرات‌ها هستند‌. به طور کلی کربوهیدرات‌ها را می‌توانیم در انواع سبزیجات و میوه ها و اقسام گوناگونی از غلات و برنج ها داشته باشیم بنابراین طبق هرم انرژی، میزان کربوهیدرات دریافتی توسط بدن هر فرد معمولی باید ۶۰ تا ۶۵ درصد انرژی بدن فرد را تامین کند که این مقدار در افراد ورزشکار از جمله فوتبالیست‌ها باید به ۷۰ الی ۸۰ درصد برسد بنابراین کارشناسان تغذیه در برنامه تغذیه فوتبال حتما باید این مسئله را لحاظ کنند که ورزشکار دچارافت انرژی نشود‌.

عملکرد کربوهیدرات‌ها در بدن فوتبالیست

از لحاظ تغذیه حرفه ای کربوهیدرات‌های ورودی به بدن، به صورت گلیکوژن در کبد و ماهیچه‌ها ذخیره می‌شود و در مواقع نیاز زمانی که فوتبالیست احساس گشنگی کند و یا افت قند داشته باشد، این کربوهیدرات‌ها توسط سلول شکسته شده و به مصرف می‌رسند، شکسته شدن کربوهیدرات‌ها و به مصرف رسیدن آنها توسط بدن میتواند تا حد زیادی عملکرد جسمانی فرد را کاهش دهد مخصوصا در شرایطی که ورزش یا تمرین سنگین بوده و این تمرینات به طور مکرر در طول روز انجام می‌شود، بنابراین کارشناس تغذیه  در برنامه تغذیه فوتبال باید به حجم کربوهیدرات مصرفی توسط فوتبالیست توجه ویژه داشته باشد چرا که ممکن است تمام عملکرد، انرژی، و وزن فوتبالیست را تحت تاثیر خود قرار دهد‌.

۲ توصیه مهم برای دریافت کربوهیدرات

۱.حجم کربوهیدرات چند روز قبل از شروع مسابقات باید در برنامه تغذیه فوتبال افزایش یابد‌.

۲.کربوهیدرات در حین تمرین‌ها و ورزش‌های سنگین باید مصرف شود.

نقش چربی در برنامه تغذیه فوتبال

منظور از چربی، چربی‌ های مفید و لازم برای بدن است. در یک رژیم فوتبالی مناسب، باید مواد مغذی و حاوی چربی گنجانده شود. کمبود یا حذف چربی در رژیم غذایی به خصوص ورزشکاران، سبب خشکی پوست، ریزش مو، عدم تمرکز کافی، بهم ریختگی هورمون و خلاقیت های ذهنی لازم می شود. چربی بدن نباید از ۲۰ در صد کاهش پیدا کند.

لازم به ذکر است که علاوه بر یک برنامه تغذیه فوتبال متناسب با توانایی‌ها و ویژگی‌های خاص هرفرد، نوشیدن مایعات از جمله آب می‌تواند تامین کننده‌ی بخش زیادی از انرژی و توان روزانه‌ی فوتبالیست باشد‌ چرا که رژیم غذایی مناسب کمک کند چرا که ورزشکاران از جمله فوتبالیست‌ها باید از ماکزیمم توان خود در رقابت‌های فوتبالی و مسابقات استفاده کنند، بنابراین انرژی از دست رفته‌ی بدن بلافاصله با نوشیدن آب و مایعات تامین شده و انرژی لازمه را به بدن ورزشکار بازمیگرداند.

نقش پروتئین در تغذیه فوتبال

کارشناسان ورزشی بر این باور هستند که میزان پروتئین دریافتی ورزشکاران بخصوص فوتبالیست‌ ها باید بیشتر از افراد معمولی باشد. این خود به موفقیت در فوتبال و موفقیت در داشتن بهترین تمرینات فوتبال منجر می‌ شود. میزان مناسب پروتئین لازمه در برنامه تغذیه فوتبال به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ۲/۱ – ۴/۱ گرم می‌ باشد. بنابراین پروتئین در رژیم غذایی فوتبالیست جایگاه مهمی دارد.

پروتئین‌ها در برنامه تغذیه فوتبال

به طور عمده در تغذیه حرفه ای پروتئین‌ها در موادی مانند گوشت، ماهی، و تخم مرغ و اکثر مغزها از جنله گردو، فندوق، پسته مشاهده می‌شود، پروتئین‌ها نسبت به کربوهیدرات‌ها درصد بسیار کمی از انرژی بدن را تامین می‌کنند به طور عمده حدود ۱۶ الی ۲۰ درصد انرژی روزانه بدن توسط پروتئین‌ها تامین می‌شود، البته لازم به ذکر است که پروتئین‌ها در بدن به صورت چربی ذخیره می‌شوند و پروتئین اضافی از طریق فعالیت‌های ورزشی سوزانده می‌شود البته مقدار پروتئین مورد نیاز در برنامه تغذیه فوتبال نسبت به وزن، سن و نحوه عملکرد فوتبالیست متفاوت است‌.

۵ توصیه در برنامه تغذیه فوتبال

  • استاندارد باشد و فوتبالیست توانایی اجرای برنامه‌ تغذیه فوتبال را داشته باشد.
  • شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی، قند، مواد معدنی باشد و انرژی فوتبالیست را به طور عمده تامین کند.
  • قبل از تمرین‌ها مصرف کربوهیدرات افزایش یابد.
  • از فوتبالیست چکاپ هورمونی گرفته شود و طبق نتیجه چکاپ و آزمایشات برنامه تغذیه فوتبال متناسب نوشته شود.
  • برنامه تغذیه فوتبال قابل اجرا بوده و افراطی نباشد.
  • شما برای تامین انرژی یدن یک فرد ورزشکار چه برنامه و توصیه‌ایی دارید؟
  • میزان کربوهیدرات و پروتئین دریافتی بدن شما در مقایسه با بدن یک فوتبالیست چه تفاوتی دارد؟
  • آیا شماهم در طول روز برنامه تغذیه مناسبی دارید؟
  • نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

جمع بندی

همانطور که مستحضر هستید اگر می‌ خواهید بهترین عملکرد را در زمین داشته باشید و با بالاترین سطح انرژی، بهترین تمرینات فوتبال را داشته باشید، لازم است زیر نظر کارشناسان این حوزه، برنامه تغذیه فوتبال و برنامه غذایی فوتبالیست را به صورت استاندارد خریداری کنید. جهت اطلاع از اخبار و پیگیری فعالیت‌ ها و موفقیت‌ های باشگاه  فوتبال پیشگامان می توانید پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

به مشاوره نیاز دارید؟