تجهیزات مورد نیاز در فوتبال

تجهیزات فوتبال

برای شروع هر کاری نیازمند یکسری مقدمات اولیه هستیم. ساختن این بسترهای به ظاهر کوچک، سبب می‌شود تا موجبات رشد و موفقیت فراهم شود. بازی پر طرفدار فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر به تازگی پا در عرضه فوتبال گذاشته‌اید و یا علاقه‌‍مند به فوتبال هستید، بهتر است قبل از هر چیز در مورد تجهیزات فوتبال به طور دقیق مطالعه کنید.

اطلاع از این تجهیزات خود کمک می‌کند تا بهترین تمرینات فوتبال را داشته باشید. زیرا برای داشتن بهترین و بالاترین سطح تمرینات لازم است تا تجهیزات متناسب را فراهم کنید. با کلینک تخصصی فوتبال پیشگامان مشهد همراه باشید تا در ادامه این مقاله در رابطه با هرآنچه لازم است در مورد این تجهیزات بدانید بپردازیم.

اهمیت تجهیزات در فوتبال

قبل از هر چیز یک فوتبالیست حرفه‌ای نیاز دارد تا به اهمیت مقدمات و ابزار مورد نیاز در فوتبال پی ببرد. تنها در صورتی می‌توان به درخشش در فوتبال رسید که به این تجهیزات واقف باشید. برای آن که بتوانید به طور دقیق به مفهوم و ارزش ابزار پی ببرید به مثال زیر دقت کنید.

آیا یک دانش آموز می‌تواند بدون مداد، دفتر، معلم، میز و صندلی و. . . درس بیاموزد؟ آیا یک آشپز می‌تواند بدون احتیاج به مواد غذایی، یادگیری اصول آشپزی و اجاق گاز، غذا تهیه کند؟ قطعا جواب منفی است. بر اساس این مثال‌ها لازم است بدانید تجهیزات در فوتبال برای یک فوتبالیست به همان میزان اهمیت دارد. البته در کنار تجهیزاتی که در قسمت بعدی به آن اشاره می‌کنیم موارد دیگری نیز قابل توجه هستند. برخی از این موارد شامل استعداد یابی فوتبال، برنامه تغذیه فوتبال می‌باشد.

تجهیزات مورد نیاز یک فوتبالیست

تجهیزات یک فوتبالیست شامل موارد زیادی می‌شود. یک فوتبالیست نیاز دارد تا با پوشش صحیح و اصولی فوتبال بازی کند. چنانچه پوششی نادرست داشته باشد، با مشکل رو به رو خواهد بود. همچنین برای یک فوتبالیست محیط متناسب مثل زمین، ابزار اصلی چون توپ، دروازه و. . . نیز حیاتی است.

تجهیزات اساسی در ورزش فوتبال عبارتند از:

  • توپ فوتبال اصل
  • ابزار و علم تمرین
  • جوراب و ساق بند پا
  • زمین چمن استاندارد
  • لباس متناسب با ورزش
  • لباس متناسب با فوتبال
  • کفش استاندارد و با کیفیت

توپ فوتبال اصل

فوتبال متشکل از دو اسم لاتین Foot و Ball می‌باشد که معنای توپ و پا است. پس بهتر است بگوییم حیاتی‌ترین تجهیزات در فوتبال، توپ است. در واقع اگر توپ نباشد نیز بازی ممکن نخواهد بود و یک فوتبالیست نیاز دارد تا برای رسیدن موفقیت در فوتبال از توپ اصل استفاده کند. به توپ فوتبال اصیل، سایز ۵ گفته می‌شود. ابعاد این توپ باید ۶۸ تا ۷۱ سانتی متر و وزن آن ۴۱۰ تا ۴۵۰ گرم باشد.

لباس ورزشی فوتبالابزار و علم تمرین

ابزار و علم تمرین تجهیزاتی هستند که تکمیل کننده، ابزار مقدماتی فوتبال هستند. اما تجهیزات در فوتبال تنها مختص به آن چه گفته شد نمی‌شود. ابراز دیگری چون مانع کمانه،  نردبان هماهنگی عصب و عضله، تاکیتیک برد، آدک فلزی، مانع پرش، ریباندر و… بسیاری از تجهیزات دیگر نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

جوراب و ساق بند پا

تجهیزات در فوتبال هر کدام نیازمند دیگری هستند تا بتوانند شرایط را برای یک بازی عالی فراهم کنند. جوراب‌های فوتبالی معمولا بلند هستند و تا زیر زانو کشیده می‌شوند. جوارب فوتبال با دیگر جوراب‌های معمولی تفاوت در جنس و مدل دارند. این جوراب‌ها از کش‌های مقاومی تشکیل شده است تا به نوعی نگهدارنده عظلات پا و قوزک باشد. همچینن جوراب فوتبالی محافظی برای ساق بند پا نیز می‌باشد.

ساق بند پا نیز نام‌های دیگری چون نگهبان ساق پا و قلم بند دارد. همانطور که از عنوان این تجهیزات فوتبالی مشخص است، وظیفه آن نگهداری ساق پا از آسیب در برابر فشار است. دقت کنید که قلم بند را در زیر جوارب استفاده می‌کنند.

زمین چمن استاندارد

زمین بازی فوتبال استاندارد نیز از چمن طبیعی ساخته می‌شود. ارتفاع چمن نیز لازم است، کوتاه و یا خیلی بلند نباشد. البته لازم است بدانید چمن مصنوعی نیز بسیار مرسوم است. برخی از زمین چمن‌های فوتبال آنقدر با کیفیت و عالی هستند که از چمن طبیعی بهتر می‌باشد. زمین چمن استاندارد علاوه بر نوع چمن، مساحت و خط کشی متناسبی نیز دارد.

لباس متناسب با ورزش  و فوتبال

مطمئنا پوشش شما در هر محیطی، مطابق با آن محیط و فضا می‌باشد. لباس مهمانی و لباس راحتی خانه نیز بایکدیگر متفاوت هستید. بنابراین پوشش صحیح، اولین تجهیزات در فوتبال محسوب می‌شود. فوتبال ورزشی است تحرکی، به همین دلیل برای راحتی بازیکنان فوتبال از ست‌های تیشرت و شورت ورزشی تشکیل شده است. هر تیم فوتبال لباس ورزشی مخصوص با طراحی خاص خود را دارند.

لازم است بدانید لباس هر فرد با توجه به پستی که دارد شماره گذاری می‌شود و نشان دهنده آن شخص می‌باشد. یک فوتبالیست باید دقت کند تا جنس لباس از پنبه یا ویسکوز باشد. علاوه بر این از پوشیدن لباس‌های بسیار گشاد یا تنگ به شدت پرهیز کند.

کفش استاندارد و با کیفیت

فوتبال ورزشی است پر جنب و جوش و یک فوتبالیست در صورت آن که تعویض نشود، بیش از ۹۰ دقیقه خواهد دوید. بنابراین مهم‌ترین وسیله‌ی پوششی و تجهیزات در فوتبال را می‌توان کفش فوتبال نام نهاد. سطح عملکرد یک فوتبالیست تاثیر مستقیمی بر کفش او دارد. زیرا اگر کفش استاندارد و باکیفیت نباشد، قطعا بازده بازیکن کاهش چشم گیری خواهد داشت.

کفش فوتبال زمین چمن با فوتبال سالن متفاوت است و باید به آن دقت کنید. چنانچه در زمین چمن تمرین می‌کنید، بهتر است از کفش‌هایی با استوک یا میخ ریز استفاده کنید. همچنین پس از آن که تمامی تجهیزات خوب را در اختیار داشتید، نیازمند علم تمرین هستید. آگاهی از علم تمرین تنها در کلینیک تخصصی فوتبال ممکن است. با انتخاب بهترین مدرسه فوتبال می‌توانید بهترین خود باشید.

تجهیزات مدرسه فوتبال پیشگامان

مدرسه فوتبال پیشگامان یکی از آن کلینیک تخصصی فوتبال معتبر در مشهد است. تمامی تجهیزات مورد نیازی که در این مقاله آورده شد را می‌توانید در مدرسه فوتبال پیشگامان در اختیار داشته باشید. لازم است بدانید مدرسه ما با عرضه تجهیزات در فوتبال، برنامه اصلاح حرکتی و علم تمرین به موفقیت زیادی دست یافته است.

یکی از تجهیزات اصلی برای یک فوتبالیست مربی حرفه‌ای است. تیم فوتبال نونهالان پیشگامان مشهد، تیم فوتبال نوجوانان پیشگامان مشهد و تیم فوتبال جوانان پیشگامان مشهد با برخورداری از این تجهیزات به موفقیت در مشهد و مسابقات استانی رسیده‌اند.

برای اطلاع از چگونگی ثبت نام مدرسه فوتبال پیشگامان از طریق وب‌سایت اقدام کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به پیج اینستاگرام پیشگامان شاهد موفقیت‌های تیم ما باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟