اصلاح حرکتی در فوتبال به چه معناست؟

اصلاح حرکتی در فوتبال

در حال حاضر همه نوع دسترسی به تمام فناوری‌ها برای بیشتر افراد جامعه فراهم شده است. در کنار این فراوانی و زیاد بودن رفاه و سرگرمی‌های ناشی  فنّاوری، بسیاری از عادت‌هایی که در گذشته رواج داشته و مورد پسند بوده از جمله فعالیت جسمانی و بازی، وضعیت‌های بدنی استوار و متناسب که ناشی از فعالیت‌های کاری و بدنی روزمره است، تا اندازه‌ای از زندگی ما، جامعه و تا حد زیادی از زندگی کودکان ما از میان رفته است. دور شدن از وضعیت اعتدال و بروز ناهماهنگی در بین فرزندان ما در آینده‌ نزدیک باعث هنجارهای زیادی برای فرد و جامعه خواهد شد و هزینه‌های مادی و روانی زیادی را برای خود فرد و جامعه به وجود می‌آورد. این عارضه میان فوتبالیست‌ها بیشتر دیده می‌شود و باعث می‌شود  تا کیفیت بازی یک بازیکن کاهش یابد و نتواند عملکرد خوبی در زمین از خود نشان دهد. بازیکنان می‌تواند با اصلاح حرکتی فوتبال از بروز این مشکل جلوگیری کنند. در ادامه به تأثیرات اصلاح حرکتی در فوتبال بر یک بازیکن می‌پردازیم.

برنامه اصلاح حرکتی چیست؟

حرکات اصلاحی فوتبالی با ارائه تمرینات علمی مختلف و حرکات جبرانی به جلوگیری و رفع تعادلات عضلانی و اسکلتی بدن کمک می‌کند. با تشخیص عارضه و یا آسیب، متخصص و مربی این حوزه برنامه مناسب تمرینی که شامل حرکات عضلانی و حرکتی؛ کششی، تقویتی، قلبی و تنفسی می‌باشد را طراحی می‌کند. این برنامه اصلاحی عارضه را رفع می‌کند و سبب می‌شود تا آسیب‌‍‌هایی که در آینده گریبان گیر فرد می‌شود را کاهش از بین برود.

چه فوتبالیستی به حرکات اصلاحی نیاز دارد؟

اجرای حرکات اصلاحی یکی از علت‌های موفقیت در فوتبال است. تنها فقط برنامه تغذیه فوتبال، فراگیری علم تمرین و بهترین تمرینات فوتبال برای موفقیت در فوتبال کافی نیست. ۳ دسته از فوتبالیست‌ها نیاز به برنامه اصلاح حرکتی دارند در ادامه با ما همراه باشید.

دسته اول

دسته اول شامل افرادی است که از این عارضه به سبب آسیب به دلیل بازی در فوتبال یا تمرین نادرست و مصدومیت آگاه هستند. این بازیکنان با علم تمرین به مشکل خود و با مراجعه به یک مربی اصلاح حرکتی می‌توانند به رفع این مشکل بپردازند.

دسته دوم

ورزشکاران بی‌خبر از ناهنجاری‌های خفیف نیز در این گروه قرار می‌گیرند. افراد این گروه به افتادگی شانه و یا متمایل بودن گردن به یک سمت گرفتار می‌شوند. فرد با مراجعه به یک متخصص و تشخیص دهنده این عارضه می‌تواند مشکل را رفع کند. این عدم تعادلات عضلانی و استخوانی در کیفیت و عملکرد بازیکن در زمین بازی تأثیری بسزایی دارد.

دسته سوم

 در دسته سوم کسانی قرار دارند که در ظاهر مشکلی ندارند و همچنین در وضعیت مطلوبی قرار دارند. اما به دلایلی و همچنین نوع فعالیت و تمرینات پشت سر هم در زمین فوتبال و سبک زندگی فعال و کار مداوم با بدن، نیازمند مراجعه به یک مربی می‌باشند تا با ارائه برنامه تمرینی مطابق با بدن فرد به پیشگیری از مشکلات عضلانی و اسکلتی بپردازند. در این برنامه اصلاح حرکتی فوتبال به تقویت عضلات بازیکن کمک می‌شود و از ضعف آن در طولانی مدت می‌کاهند.

بهترین خدمات باشگاه فوتبال در مشهد

یکی از بهترین خدمات باشگاه فوتبال پیشگامان وجود پکیج‌های بسیار کاربردی و حرفه‌ای است. یکی از خدمات و پکیج‌های مدرسه ما کار کردن روی اصلاح حرکتی فوتبال و برگزاری دوره‌های تمرینی برای اصلاح حرکتی است. این تمرینات زیر نظر کارشناسان سرشناس اصلاح حرکتی برای قسمت آسیب دیده بازیکن داده می‌شود. بعد از مشاوره و معاینه قسمت آسیب دیده توسط مربی اصلاح حرکتی باشگاه پیشگامان، برنامه اصلاح حرکتی برای فرد در نظر گرفته می‌شود.

نتیجه‌گیری

کلینیک تخصصی فوتبال پیشگامان برای هر فرد نوشته شده و عملکرد بهبود فرد را به طور منظم ارزیابی می‌شود. باشگاه فوتبال پیشگامان بهترین تمرینات فوتبال را جهت اصلاح حرکتی فوتبال در مشهد ارائه می‌دهد. برای دریافت این پکیج مفید و کاربردی کافی است فتوکپی مدارک شناسایی و برگه‌ی رضایت والدین را همراه به همراه خود داشته باشید. جهت خرید  پکیج‌های اصلاح حرکتی قبل از تکمیل ظرفیت از طریق سایت اقدام کنید. جهت کسب اطلاع بیشتر از پکیج‌های اصلاح حرکتی فوتبال و یا پیگیری از اخبار باشگاه فوتبال پیشگامان پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟