بیانیات شمسایی در رابطه با شکست تیم ملی فوتسال ایران در برابر قزاقستان

بیانیات شمسایی در رابطه با شکست تیم ملی فوتسال ایران در برابر قزاقستان

شمسایی: زمان تغییر نسل در فوتسال فرا رسیده و باید پای ضررش بایستیم

وحید شمسایی در رابطه با شکست ۳ بر ۲ تیم ملی فوتسال ایران در برابر قزاقستان، در ابتدا از همه بازیکنان تشکر کرد و در ادامه افزود: ورزش پستی و بلندی دارد و باید از آنها درس گرفت.

به نقل از خبرگزاری پیشگامان، اسطوره فوتسال ایران ضمن بیان اینکه نباید به دنبال بایدها و نبایدها بود، افزود: ما بایستی برای خودمان هدفی را تنظیم کنیم و در نهایت هم پای ضررش بایستیم. هنگامی که جوراندیرو پا به ایران گذاشت، شرایط مربی‌گری تیم ملی را نداشت اما با این وجود توانست بهترین بازیکنان را تربیت کند.

وحید شمسایی، در پاسخ به سوال آیا تیم ملی ایران نیازمند تغییر نسل می‌باشد یا خیر؟ این گونه گفت: بنده می‌گویم که در این موضوع هیچ شکی نکنید. چنانچه تیم ملی ایران به قهرمانی جهان هم دست پیدا می‌کرد، ما بازهم باید برای آینده برنامه‌ریزی هدفمند و مقتدرانه‌ای تدارک می‌دیدیم.
اکنون تیم ملی نیاز به جابجایی دارد و باید چندین بازیکن با تجربه را در کنار بازیکنان جوانمان قرار دهیم. لازم به ذکر است که تیم‌های آسیایی پیشرفت چشمگیری داشتند و برای نخستین بار، نمایندگان آسیا که پنج نفر بودند، به یک هشتم نهایی رسیدند.

همچنین وی به بازی همزمان ژاپن در برابر برزیل در یک‌هشتم نهایی جام جهانی اشاره کرد و افزود: اگر ما هم همچون تیم‌های بزرگی مثل ژاپن هدف گذاری کنیم، پیروز می‌شویم. ژاپن با تغییر نسلی که ایجاد کرد و با وجود شکست‌هایی که خورد، در نهایت توانست مزد زحماتش را بگیرد. همچنین ازبکستان نیز با ایجاد تغییر نسل در تیم ملی خود به نتایج ایده‌آلی دست یافت.

شمسایی علاوه بر بیان اینکه باید راه آینده را به درستی ترسیم کرد، اظهار داشت: هنگامی که برانکو ایوانکوویچ تیم ملی را ترک کرد، قلعه نویی و دایی، بزرگان فوتبال کشورمان به دلیل نداشتن تغییر در نسل سوختند. با این وجود اعضای تیم ملی به دست کی‌روش کمی دچار تغییر شد و این بازیکنان لژیونر شده‌اند و اسکوچیچ هم از آنها استفاده می‌کند. ما حتی اگر در برهه‌ای دچار شکست شویم هم باید برای آینده هدف بزرگی داشته باشیم و آینده‌نگری نماییم.
برای اطلاع از اخبار به روز با وب سایت باشگاه پیشگامان همراه باشید.

 

به مشاوره نیاز دارید؟