خطر حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی

خطر حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی

خطر حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی، ویلموتس سرپرست تیم ملی فوتبال ایران اعلام کرد که میتواند، تیم ملی فوتبال ایران را از جام جهانی به دلیل پرداخت نکردن دست مزدش حذف کند.

خطر حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی

چنانچه پیامدها قرارداد شرم آور مهدی تاج با سرپرست تیم ملی فوتبال ایران مارک ویلموتس، خسارت مالی شدیدی به دنبال داشت، الان بی خبری از پرداخت غرامت این مربی، می‌تواند در آخر به حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی منجرب شود.

زیان های قراقر داد مهدی تاج با مارک ویلموتس

از زیان های این قرار داد میتوان به آسیب های روانی، فنی و اجتماعی این قرار داد اشاره کرد که در سالیان طولانی همراه فوتبال ایران خواهند بود. همچنان میزانی از این زیان ها را میتوان به حذف تیم ملی از مرحله نخست انتخابی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اشاره کرد و اگر مهدی تاج از ریاست تیم ملی ایران استعفا نداده بود، شاید الان باید در تلاش برای رسیدن به جام جهانی بعدی می بودیم.

راهی که مهدی تاج برای تبرئه خود در پرونده مارک ویلموتس استفاده کرد

مهدی تاج سعی بر این داشت، که دیگران را هم در این موضوع دخیل کند و بی گناهی خود را اثبات کند. مهدی تاج طبق گفتگوی که با شبکه پنج داشت اشاره بر این داشت که به منابع مالی ایران در فیفا اشاره کند و ذکر کرد در زمان که رئیس فدراسیون فوتبال ایران بوده است ۱۰ میلیون دلار در حساب فدراسیون فوتبال نزد فیفا بود است.
اما امار چیز دیگری به ما نشان میدهند، و بر خلاف صحبت های مهدی تاج حساب فدراسیون فوتبال در زمان ریاست مهدی تاج به صفر رسیده بود است و تیم ملی فوتبال ایران بجز کمک سالیانه فیفا و منابعی که برای پروژه های عملیاتی کنار گذاشته شده بود پولی در دست نداشت. بعد بر ملا شدن ادعای دروغین مهدی تاج دوباره مهدی تاج ادعای دیگری در مورد حساب ایران در فیفا داشت که به گفته مهدی تاج مبلغی به میزان ۲۲ میلیون دلار بود است و باید حقوق مارک ویلموتس از این حساب پرداخت میشد است.
و اما در آخرین دفاعیه از خود مهدی تاج اعلام کرد که ما میتوانیم بگویم کشور ما در حال حاضر در زیر فشار های اقتصادی و تحریم است و دست مزد مارک ویلموتس را پرداخت نکنیم. در پاسخ مجری شبکه پنج اعلام کرد که خطر تعلیق تیم ملی ایران چی میشود. و مهدی تاج پاسخ دادند اتفاقی نمی افتد زیرا تا رفع تحریم میتوانیم پول را پرداخت نکنیم و جریمه ای به ما تعلق پیدا نمی کند.
ولی سوال اصلی اینجاست که مگر به همین راحتی میتوان حقوق یک مربی که رأی پرونده‌ آن توسط فیفا صادر شده است را پرداخت نکنیم و بگویم کشور ما در حال حاضر در زیر فشارهای اقتصادی است و ما تا زمان رفع تحریم ها نمیتوانیم حقوق مارک ویلموتس را پرداخت کنیم؟

پس چطور مربیان و بازیکنانی در فوتبال ایران توانسته اند قرار داد خود را به صورت یک طرفه قطع کنند و پنجره نقل و انتقالات خود را رو به باشگاه ها ببندند؟
فیفا در زمینه پرداخت حقوق مربیان و بازیکنان حساسیت به خصوصی دارد و مسئله تحریم های اقتصادی و… نمیتواند جلوگیری از پرداخت نمودن حقوق یک مربی یا بازیکن بشود.
همانطور که پرسپولیس و استقلال نتوانستند حقوق استراما چونی و گابریل کالدرون را پرداخت کنند و آنها توانستند به صورت یک طرفه قرار داد خود را قطع کردند. و با شکایت کردن از پرسپولیس و تایید رای فدراسیون فیفا باعث نشدند؟ به دلیل عدم پرداخت کردن حقوق مربی پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس بسته شود و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود؟
سوال اصلی اینجاست که اینبار مهدی تاج این بار چه بهونه ای در آستین دارد؟

تصاویری از مهدی تاج و مارک ویلموتس

خطر حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانیخطر حذف تیم ملی فوتبال ایران از جام جهانی

به مشاوره نیاز دارید؟