شروع فوتبال حرفه‌ای را از چه سنی باید شروع کرد؟

شروع فوتبال حرفه‌ای را از چه سنی باید شروع کرد؟

شروع فوتبال حرفه‌ای را از چه سنی باید شروع کرد؟ فوتبال یکی از ورزش‌های مهیج و پرطرفدار بوده و محبوبیت زیادی بین مردم در تمام کشورهای دنیا دارد. این ورزش به صورت گروهی انجام می‌شود و دو تیم یازده نفره در آن با هم رقابت می‌کنند. سرمربی رهبری تیم را برعهده خواهد گرفت. این بازی به صورت دو ست ۴۵ دقیقه‌ای برگزار شده که در مجموع ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید. تیم برنده براساس تعداد گل‌های وارد شده به دروازه تعیین می‌شود.

شرکت در مدرسه فوتبال و یادگیری حرفه‌ای این رشته عامل مهم موفقیت در فوتبال می‌باشد. خانواده‌هایی که تمایل دارند برای ثبت نام مدرسه فوتبال فرزندان خود اقدام کنند با این سوال مواجه می‌شوند که بهترین سن برای فوتبالیست شدن چه سنی است و از چه سنی باید فرزند خود را به این کلاس‌ها ببرند و از چه سنی فرزند آن‌ها می‌تواند فوتبال حرفه‌ای را آغاز نماید؟ برای یافتن این پاسخ با وبلاگ پیشگامان همراه باشید.

بهترین سن برای شروع فوتبال حرفه‌ای

بهترین سن برای ثبت نام مدرسه فوتبال

برای ثبت نام در مدرسه فوتبال نمی‌توان سن مشخصی برای تمام افراد در نظر گرفت. باید با توجه به روحیه کودک و توانمندی‌های او تصمیم بگیرید. برخی از کودکان علاقه زیادی به فوتبال دارند و این تمایل در رفتار او نمایان است، به همین دلیل می‌توانید از سنین پایین او را در این ورزش ثبت نام نمایید. حتی برخی از کودکان از سن ۳ سالگی آمادگی شرکت در این کلاس‌ها را دارند.

البته باید توجه کنید که در این سن نباید از کودک توقع داشته باشید تا تکنیک‌ها و تاکتیک‌های فوتبالی را یاد بگیرد. اگر چنین توقعی از فرزند خود دارید باید بدانید که این کار نه تنها سبب پیشرفت او نمی‌شود بلکه باعث خستگی و دل‌زدگی او از فوتبال خواهد شد. حتی ممکن است از سایر ورزش‌ها نیز دلسرد گردد. در سنین پایین بیشتر هدف بالا بردن روحیه ورزشی و انگیزه و سلامت فرزندان می‌باشد و اینکه در سنین بالاتر آمادگی یادگیری تکنیک‌های حرفه‌ای فوتبال را داشته باشند. به طور کلی یک فوتبالیست متناسب با سنی که دارد و با درک و  ورزش در این رشته پیشرفت می‌کند. در این قسمت مراحل یادگیری فرزندان برای ثبت نام مدرسه فوتبال را برای سنین مختلف بیان می‌کنیم:

  • تا سن ۸ سالگی

در این سن کودک خود را به فوتبالیست‌های مورد علاقه‌اش تشبیه می‌کند. کودک در این ورزش با توپ آشنا می‌شود. نباید در این سن از کودک هیچ عمل تکنیکی انتظار داشت. هدف او این خواهد بود که دروازه را مورد هدف قرار دهد. در اصل او باید با لذت فوتبال آشنا گردد و به او اجازه دهیم آزادانه بازی کند، مخصوصا هنگام شوت زدن نباید باعث دلسردی او شویم. این به معنای این نیست که قبل از این سن نمی‌توان به ورزش فوتبال پرداخت، فوتبال نونهالان یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای کودکان شما است.

  • از سن ۸ تا ۱۲ سالگی

در این سن شناخت و آگاهی کودک بسیار امر مهمی است. برخی اصول تکنیکی که ساده‌تر هستند به آن‌ها آموزش داده می‌شود. مهارت‌های تکنیکی که توسط کودک کسب می‌شود باعث تفاوت‌هایی میان ‌آن‌ها خواهد شد. کودک در این سن به اطراف خود توجه کرده و با یار خود بازی می‌کند، اما تنها به نتیجه کار خود توجه خواهد کرد که امری طبیعی است. کارهایی همچون دریبل زدن و حفظ توپ اصولی هستند که باید به کودک آموزش داده شود و از آن‌ها خواسته گردد تکرار کنند تا به طور کامل در این حرکات مهارت یابند.

  • از سن ۱۲ تا ۱۶ سالگی

فرزند شما توانایی دارد کلیه حرکات اصلی یک فوتبالیست را انجام دهد. قبل از رسیدن به مسابقات رده سنی بالا، دانش تکنیکی و قوای جسمانی به او کمک خواهد کرد تا از آخرین موانع عبور کند. نباید اجازه بدهید در این دوران نقص بازی او ادامه پیدا کند، بلکه به او کمک کنید تا نواقص بازی خود را اصلاح نماید. از سن ۱۲ تا ۱۶ سالگی نوجوان بازی غلط با یک پا را انجام می‌دهد که مربی باید با راهنمایی‌های خود این اشتباهات را اصلاح کند، در این موارد نباید زیاد به او فشار آورید که باعث ناامیدی او گردد.

  • از سن ۱۶ سالگی به بالا

نوجوان در این سن کلیه اصول و فنون فوتبال را که قبلا یاد گرفته است در ذهنش استحکام می‌یابد. در این دوره تمرینات باید افزایش یابد و جوانان باید به طور منظم و متناوب تمرین کرده و مسابقه داشته باشند. در این دوره تمریناتی را باید انجام دهند که قدرت بدنی و وضعیت جسمانی بازیکن را مشخص می‌کند. پس از هر جلسه تمرین سنگین با انجام معاینات پزشکی مداوم تعیین می‌گردد که آیا عکس‌العمل اعضای بدن او به این تمرینات مثبت است یا خیر. در این سن فرزند شما توانایی یادگیری انواع تکنیک‌ها و مهارت‌ها را خواهد داشت و بهترین سن برای شروع یک فوتبال حرفه‌ای و ثبت نام مدرسه فوتبال حرفه‌ای به شمار می‌آید.

استعدادیابی در فوتبال

استعدادیابی فرآیندی است که به کمک آن نوجوانان و جوانان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و برای شرکت در رشته‌هایی که توانایی بیشتری در آن دارند هدایت می‌شوند. در رشته فوتبال نیز به دلیل گرایش زیاد افراد به این رشته فرآیند استعدادیابی از طریق باشگاه‌ها انجام می‌گیرد. شاخص‌هایی که برای استعداد یابی فوتبال در نظر گرفته شده است شامل مهارت و قدرت بدنی فوق‌العاده در ورزش فوتبال می‌باشد. علاوه بر این باید فوتبالیست روحیه تیمی و عضلات قوی پا داشته باشد. از آنجایی که در این ورزش باید تمرینات زیاد و دویدن‌های قدرتی و سرعتی انجام گیرد، داشتن سلامت قلبی و ریوی بسیار ضروری و مهم خواهد بود.

بهترین سن برای شروع فوتبال حرفه‌ای

ثبت نام مدرسه فوتبال از طریق پیشگامان

امروزه گرایش به ورزش فوتبال در بین کودکان تا جوانان افزایش پیدا کرده است. برای موفقیت در این رشته باید زیر نظر یک مربی با تجربه و در یک باشگاه خوب تمرینات ورزشی را انجام داد. البته باید سن فرزند و استعداد او در این زمینه هم در نظر گرفته شود تا در سن مناسب به این رشته ورزشی مشغول گردند. وبلاگ پیشگامان طوری طراحی شده که می‌توانید با مراجعه به آن اطلاعات کاملی از مدارسی که برای ثبت نام فرزند خود در نظر دارید را بدست آورید. همچنین کادر پشتیبانی ما به صورت تمام وقت آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشند، تا بتوانید بهترین سن فرزند خود برای ثبت نام مدرسه فوتبال را پیدا کنید. همچنین در این وبلاگ می‌توانید از خدمات ما شامل استعداد یابی فوتبال، برنامه تغذیه فوتبال، علم تمرین و … برای موفقیت در زندگی فوتبالی بهره‌مند شوید.

برای اطلاع از موفقیت‌ها، بردها و برنامه‌های مدرسه ما می‌توانید از پیج اینستاگرام ما دیدن فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟