چطور یک فوتبالیست حرفه‌ای شویم؟

فوتبالیست حرفه‌ ای

یک فوتبالیست حرفه‌ ای و مشهور شدن آرزوی اغلب مردم است و علت آن هم بسیار روشن است. زیرا فوتبال به شخص این امکان را می‌دهد که با صرف وقت در ورزش مورد علاقه‌ی خود با پول زیادی مواجه شوند. از مزایای فوتبالیست شدن فقط این نیست؛ بلکه افرادی که در فوتبال معروف و دیده می‌شوند، اغلب وقت‌ها مورد احترام هستند و میراث آن‌ها ما‌ها یا شاید سال‌ها در ذهن‌ها باقی می‌ماند.

شروع فوتبال از کودکی

فوتبالیستی را از سن کم شروع کنید تا بتوانید به یک فوتبالیست حرفه‌ ای و مشهور تبدیل شوید؛ اما این امر قطعاً در راه حرفه‌ای شدن به شما کمک می‌کند ؛ اما این امر قطعاً در راه حرفه‌ای شدن به شما کمک می‌کند. اگر شما ۱۰ ساله داشته باشید و از  سن هفت یا هشت سالگی آموزش بینید و تمرین را شروع کنید، زمان بیشتری برای دست پیدا کردن به مهارت‌ها و علم مورد نیاز برای موفقیت در فوتبال خواهید داشت.

پیوستن به یک تیم در فوتبال

فوتبال، یک ورزش تیمی است. پس برای همین مهم است قابل ذکر است برای بازی کردن و یاد گرفتن فوتبال به تیمی ملحق شوید هرچند ضعیف. شما باید در زمان رشد دائماً تمرین و بازی کنید تا خود را در معرض دید استعداد یاب‌های آکادمی‌ها قرار دهید. از تغییر تیم هم ترسی نداشته باشید. وفاداری به تیم شهر خود خیلی خوب است، اما در بعضی وقت‌ها مثل نداشتن سرمربی خوب، بازی کردن در سطح پایین و یا به هر دلیل دیگری، می‌تواند به ضرر شما باشد این کار در صلاح شما نباشد. اگر می‌خواهید فوتبالیست حرفه‌ ای شوید، باید به دنبال بهترین تیک و محیط برای رشد بهتر استعداد‌های خود باشید.

رژیم غذایی سالم و تمرین

فوتبالیست‌های حرفه‌ای ورزشکاران حرفه‌ای هستند و برای اینکه به آمادگی بدنی بالایی برسند؛ باید غذای‌هایی سالم مصرف کنند و مدت زمان زیادی را ورزش کنند. فوتبالیست‌ها در تمرین‌ها و مسابقات انرژی و کالری زیادی مصرف می‌کنند پس برای همین قرار دادن وعده‌های غذایی متوازن در برنامه تغذیه‌ای یک فوتبالیست نکته بسیار مهمی است.

برای نمونه، لیونل مسی رژیم غذایی محدود و سختی دارد که از مقدار زیادی آب، ماهی، انواع غلات و همه میوه‌ها و سبزی‌ها است. رونالدو نیز به همین شکل غذا‌هایی مثل ماهی و تخم‌مرغ را در رژیم غذایی خود گنجانده است. هر کسی باید آمادگی جسمانی خود را تا حدی بالا ببرد که روزانه حداقل ۹۰ دقیقه در زمین به تواند دوام بیاورید و بدود. توصیه می‌کنیم که قبل از هر تمرینی برای کمتر کردن و مواجه نشدن با آسیب دیدگی با دویدن آرام و تمرینات کششی بدن خود را گرم کنید. باید در تمرینات خود میانه‌روی را رعایت کنیم و به طرز مساوی حرکات بالاتنه و پایین‌تنه را انجام دهیم.

تلاش و پشتکار

تلاش و پشتکار مهم‌ترین بخش لازمه برای حرفه‌ای شدن است. هنگام که بازیکنی حرفه‌ای شوید، کار شما تمام نخواهد شد. این خیلی مهم است که شما حتی یک لحظه هم توپ را گم نکنید. و در آخر سخت تلاش کنید، همیشه از بدن خود محافظت کنید و تا وقتی که می‌توانید از بازی کردن لذت ببرید.

تحصیلات خود را ادامه دهید.

اگر بخواهید به حیطه حرفه‌ای‌ها بپیوندید، بالاترین شانس شما در این است که به دانشگاه خوبی و بزرگی بروید. روی معدل کارنامه‌ی خود و سطح درس‌هایی که می‌تواند شما را برای دست‌یابی به دانشگاه‌های بهتر یاری کند، تمرکز کنید.

  • کلاس‌های بیولوژی و سلامت را بگذرانید. هرچه قدر بیشتر در مورد  بدن انسان و قدرت بدنی بدانید، بهتر و مؤثرتر است.
  • ذهن خود داشته باشید، بازی در تیم دانشگاه به معنی تضمین ورود به فوتبال حرفه‌ای نیست، فقط ۱٫۷ درصد از بازیکنان تیم‌های دانشگاه به مرحله‌ی حرفه‌ای دست پیدا می‌کنند.

فوتبالیست حرفه‌ ایبهترین تمرینات برای حرفه‌ای شدن در فوتبال

برای اینکه به توانیم به یک فوتبالیست حرفه‌ ای تبدیل شویم باید حرکات تکنیک‌های زیادی را یاد بگیریم که با تمرین زیاد می‌توانیم این حرکات را آموخت.

قدرت بدنی خود را بالا ببرید.

بازیکنان فوتبال باید از قدرت بدنی بالایی برخوردار باشندچون که قدرت بدنی در ورزش فوتبال  یکی از مهمترین حرف های اول را می‌زند. همه‌ی افراد بازیکنانی را می‌شناسیم که تکنیک های زیادی را ندارند، ولی فقط برای توانایی های بالای خود در تیم‌های بزرگی در اروپا و اقصی نقتط کشور‌ها بازی می‌کنند. یک فوتبالیست حرفه‌ای باید قادر باشد که بتواند خیلی سریع و به موقع موقعیت مکانی خود را عوض کند؛ برای مثال مسافتی را با سرعت زیادی بدود و بعد تا جایی که می‌تواند، به سمت بالا بپرد تا شانس ضربه زدن با سرش بیش‌تر شود یا اینکه به  سمت عقب برود تا  از خط آفساید حریف خارج شود و زمانی که توپ به او رسید؛ سریع در جهت مخالف برود تا فرصت گل زنی به سود تیم خود ایجاد کند. بازیکن‌ها برای تقویت این مهارت از یک تمرینی به نام تمرینات پلیومتریک استفاده می‌کنند.

به شکل پشت سر هم تمرین کنید.

حداقل روزی یک‌ بار تکنیک‌های مرتبط با پست خود را تمرین کنید. فرقی نمی‌کند که بخواهید دروازه‌بان باشید و یا یک هافبک، یا بخواهید در پست مهاجم بازی کنید چه در پست  مدافع چون باید روزی یک‌بار مهارت‌های پستتان را تمرین کنید.

اعتماد به نفس خودتان را بالا ببرید.

با اعتماد به نفس بالایی بازی کنید، نباید از توپ بترسی داشته باشید یا اینکه اجازه بدهید توپ شما را از آن خود کنند. هر چه تمرینات خود را بیشتر کنید، بیشتر غیر قابل مهار خواهید شد و  با اعتماد به نفس بیشتری بازی خواهید کرد. وقتی که بتوانید توپ را کنترل کنید، دیگر نیازی ندارید که مکث کنید و فکر کنید که با توپ چه کار کنید.

پاس دادن را خیلی تمرین کنید.

پاس دادن و شوت زدن به سمت عقب و جلو را خیلی تمرین کنید. شما باید قادر باشید تا بتوانید به راحتی تهم تیمی خود را صاحب توپ کنید و یا در دورترین نقطه زمین پاس به دهید. دویدن و عبور کردن از میان مانع‌های مختلف مانند مخروطی‌ها و نشانگرها را زیاد تمرین کنید.

سخن آخر

این مقاله توسط گروهی با تجربه از گروه استعداد یابی فوتبال پیشگامان مشهد تهیه شده  و سعی شده به اینکه چطور یک فوتبالیست حرفه‌ ای شویم بپردازد. اگر پسری دارید که به فوتبال علاقه دارد و در این زمینه استعدادی دارد بهتر است از سنین کودکی بر روی آموزش هر چه تخصصی‌تر و بهتر او سرمایه‌گذاری کنید تا برای خود آینده ورزشی درخشانی رقم بزنید. کلینیک تخصصی فوتبال پیشگامان مشهد، با علم تمرین و بهترین تمرینات فوتبال یکی از بهترین مدرسه فوتبال در مشهد شناخته شده است.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات از دوره‌های فوتبال نونهالان و نوجوانان و همچنین جوانان و ثبت نام مدرسه فوتبال به وب‌سایت پیشگامان مشهد سر بزنید. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما بودید از شما سپاسگزاریم. برای کسب اطلاع بیشتر از پکیج‌های اصلاح حرکتی فوتبال و یا پیگیری از اخبار باشگاه فوتبال پیشگامان پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟