تاثیر برنامه حرکات اصلاحی در عملکرد بهتر بازیکن

برنامه اصلاح حرکتی

همه انسان‌ها در زندگی بر اثر شغل و حرفه و یا فعالیت‌های نادرست روزانه به عدم تعادل‌های عضلانی و اسکلتی دچار می‌شوند. سبک زندگی اشتباه سبب به وجود آمدن عارضه‌هایی نظیر قوز پشت، شانه و یا پای خمیده می‌شود. البته ممکن است این عدم تعادل عضلانی زمینه وراثتی نظیر صافی کف پا، دیسک کمر یا زانوی پرانتزی داشته باشد. اما چیزی که مهم است این است که برای رفع این مشکل راهکاری بسیار موثر وجود دارد و آن هم ارائه برنامه اصلاح حرکتی است.

در میان فوتبالیست‌ها وجود این عارضه نیز سبب می‌شود تا کیفیت بازی یک بازیکن کاهش یابد و نتواند عملکرد خوبی در زمین بازی داشته باشد. در برخی مواقع یک بازیکن فوتبال به دلیل سبک زندگی فوتبالی به مشکلات تعادلی عضلانی و اسکلتی دچار می‌شود. در مواقعی که عارضه زمینه‌ی وراثتی دارد که این مشکلات بر بازی حرفه‌ای بازیکن تاثیر خواهد گذاشت. البته برای یک بازیکن فوتبال مکرر پیش می‌آید که در حین بازی به قسمتی از بدن معمولا زانو، قوزک پا آسیب می‌بیند و برای رفع این دست مصدومیت‌ها نیازمند یک مربی و برنامه‌ای تخصصی اصلاح حرکتی هستیم.
با ما همراه باشید تا به تاثیرات اصلاح حرکتی بر یک بازیکن بپردازیم.

برنامه اصلاح حرکتی چیست؟

حرکات اصلاحی با علم به فیزیولوژی بدن برنامه ریزی می‌شوند و با ارائه تمرینات علمی و حرکات جبرانی به رفع تعادلات عضلانی و اسکلتی کمک می‌کند. با شناسایی عارضه و یا آسیب، متخصص این حوزه برنامه منحصر به فرد تمرینی که شامل حرکات کششی، عضلانی و حرکتی، تقویتی، قلبی و تنفسی می‌باشد را طراحی می‌کند. این برنامه اصلاحی عارضه را رفع کرده و سبب می‌شود تا آسیب‌‍‌هایی که در آینده متوجه فرد است کاهش یابد.

چه فوتبالیستی به حرکات اصلاحی نیاز دارد؟

اجرا حرکات اصلاحی یکی از علل موفقیت در فوتبال است. باید بدانید که تنها برنامه تغذیه فوتبال، فراگیری علم تمرین و بهترین تمرینات فوتبال منجر به موفقیت نمی‌شود. سه دسته از بازیکنان فوتبال نیاز به برنامه اصلاح حرکتی دارند که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

دسته اول

دسته اول افرادی قرار می‌گیرند که از عارضه خود حال مادرزاد و آسیب به دلیل بازی در فوتبال یا تمرین نادرست و مصدومیت آگاه هستند. این بازیکنان با علم به مشکل خود و با مراجعه به متخصص اصلاح حرکتی می‌توانند به رفع این مسئله بپردازند.

دسته دوم

بازیکنان بی خبر از ناهنجاری‌های خفیف نیز در این دسته قرار دارند. مثلا افتادگی شانه و یا متمایل بودن گردن به یک سمت از این نوع هستند. فرد به با مراجعه به متخصص و تشخیص این عارضه می‌تواند ناهنجاری را رفع کند. این عدم تعادلات عضلانی و استخوانی در بهبود عملکرد بازیکن در زمین بازی بسیار تاثیرگذار است.

دسته سوم

دسته سوم کسانی هستند که به ظاهر مشکلی ندارند و در وضعیت مطلوبی قرار دارند. اما به دلیل نوع فعالیت و تمرینات مداوم در زمین فوتبال و سبک زندگی فعال و کار مداوم با بدن، نیازمند مراجعه به متخصص می‌باشند تا با ارائه برنامه مطابق با بدن به پیشگری از ناهنجاری‌های عضلانی و اسکلتی بپردازند. در این برنامه حرکتی به تقویت عضلات بازیکن کمک می‌شود و از ضعف آن در دراز مدت می‌کاهند.

مزایای حرکات اصلاحی چیست؟

چنانچه گفته شد تمامی بازیکنان فوتبال در هر سنی که باشند چه در فوتبال نوجوانان، فوتبال نونهالان و فوتبال جوانان نیازمند برنامه اصلاح حرکتی می‌باشند. اصلاح حرکتی علاوه بر رفع مشکل بدنی و قرار دادن بدن در وضعیت صحیح و بالا بردن سطح بازی بازیکن مزایایی زیر را دارد.

  • جلوگیری از استفاده دارو یا جراحی در آسیب‌ها
  • آگاهی نسبی از اصلاح حرکتی و تشخیص ضعف
  • کاهش استرس و جلوگیری از صدمات در آینده
  • جلوگیری و کاهش آسیب‌های احتمالی در بازی
  • افزایش حرکات با کیفیت، انعطاف و توانایی بالا
  • کمک به بهبود سریع بدن در مصدومیت‌ها
  • ارتقا و رشد عملکرد کیفیت بازی حرفه‌ای
  • کاهش درد در آسیب‌ها و صدامات جدی

شما با ثبت نام در کلینیک تخصصی فوتبال پیشگامان می‌توانید در کنار استعدادیابی فوتبال از برنامه اصلاح حرکتی و برنامه تغذیه فوتبال نیز بهره مند شوید. تمامی برنامه‌‌های اجرایی در مدرسه ما زیر نظر بهترین مربیان و متخصصان پزشکی اداره می‌شود که این خود باعث موفقیت در فوتبال بازیکنان مدرسه‌ی ما در تمامی رده‌های سنی شده است. برای اطلاع بیشتر از فعالیت‌ها و افتخارات مدرسه بزرگ و موفق پیشگامان می‌توانید از پیج اینستاگرام ما دیدن کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟