بهترین سن برای فوتبالیست شدن

حداکثر سن برای تست فوتبال چه سنی است؟ بهترین سن برای فوتبالیست شدن چه زمانی است؟ فوتبالیست ها تا چه سنی می توانند بازی کنند؟ ایا میتوان از هجده سالگی فوتبالیست شد؟ تا چند سالگی می توان فوتبال بازی کرد؟ ورزش فوتبال محبوبیت فراوانی بین مردم در کشورهای دنیا پیدا کرده است. معمولا از سن ۶ سالگی فوتبال آموز می تواند شروع به تمرینات حرفه ای کند و بدن خود را برای این حرفه آماده کند. در سن ۱۲ سالگی فوتبال آموز تصمیم خود را مبنی بر ادامه فعالیت در حرفه فوتبال می گیرد و حداکثر سن برای فوتبالیست شدن ۱۷ سالگی می باشد. اما این نکته را نباید فراموش کرد که در این سن قطعا نیاز به تجربه قبل از این سن وجود دارد. در این مقاله از بهترین مدرسه فوتبال مشهد همراه ما باشید تا بهترین سن برای فوتبالیست شدن، و تمامی اطلاعات مرتبط با آن را دریافت کنید.

بهترین سن برای فوتبالیست شدن

در پاسخ به این سوال که بهترین سن برای فوتبالیست شدن چند سالگی است؟ در ابتدا لازم است بگویم که ممکن است شما فرزندی داشته باشید که علاقه‌ مند به بازی فوتبال است و از شما درخواست این را دارد که حتماً در تابستان یا در کنار کلاس‌ های مدرسه به مدرسه فوتبال برود. اکثر پسران آرزو دارند تا روزی فوتبالیست بزرگی شوند و دائما خود را با مسی یا رونالدو مقایسه می‌ کنند و آن‌ ها را الگوی خود در فوتبال قرار داده‌ اند. اما با گذشت زمان و بالا رفتن سن این علاقه در بعضی از آن‌ ها کاهش می‌ یابد ولی همه‌ ی پسران حداقل یک بار بازی فوتبال را امتحان کرده‌ اند.

برای ثبت نام در مدرسه فوتبال باشگاه پیشگامان روی دکمه رو به رو کلیک کنید

حداکثر سن برای تست فوتبال

حداکثر سن برای تست فوتبال چند سالگی است؟ تا چند سالگی می توان فوتبال بازی کرد؟ سوال اینجاست رونالدو از چه سنی فوتبال را شروع کرد؟ طبق تحقیقات صورت گرفته بهترین سن برای شروع فوتبال ۱۲ سالگی است! علت این که تا قبل از سن ۱۲ سالگی متخصصان سلامت این امر را پیشنهاد نمی‌ کنند این است که احتمال برخورد توپ به سر و جمجمه زیاد است و تا قبل از سن ۱۲ سالگی مغز در حال رشد است و وارد شدن ضربه‌ ای جبران ناپذیر به مغز، می‌ تواند باعث آسیب به مغز شود.

طی تحقیقاتی نشان داده شده است که شروع فوتبال برای کودکان و نوجوانان زیر ۱۲ سال باعث کاهش قدرت حافظه و تمرکز در کودکان و نوجوانان خواهد شد و علت آن آسیب دیدن سلول‌ های مغزی و پارگی عروق خونی به دلیل وارد شدن ضربه می‌ باشد. پس بهترین سن برای فوتبالیست شدن بالای ۱۲ سالگی است. اگر سلامت فرزند تان برایتان مهم است تا قبل از  رسیدن فرزندتان به سن شروع فوتبال که ۱۲ سالگی می باشد هرگز برای ثبت نام مدرسه‌ فوتبال اقدام نکنید.

سن مناسب برای فوتبالیست شدن

بهترین سن برای فوتبالیست شدنفوتبال ۲ تا ۸ سالگی

متخصصان می‌ گویند تا قبل از ۸ سالگی فعالیت بدنی کودک را بیشتر باید در حد پریدن، شوت کردن و گروهی بازی کردن در نظر گرفت و انجام تمرینات سخت و پر فشار فوتبال برای این سن مناسب نیست. پس طبق گفته کارشناسان  بازه ۲تا ۸ سالگی قطعاً بهترین سن برای فوتبالیست شدن نیست.

فوتبال ۸ تا ۱۲ سالگی 

در این سن به علت توان بدنی بالا و قدرتمند شدن پاها به هنگام شوت زدن، انجام تمرینات ورزشی مرتبط با فوتبال همواره باید زیر نظر مربی انجام شود، همچنین در این سن اعمال تکنیکی فوتبال و قواعد کلی ورزش را می‌ توان یاد گرفت.

ایا میتوان از هجده سالگی فوتبالیست شد

فوتبال ۱۲ تا ۱۸ سالگی

ایا میتوان از هجده سالگی فوتبالیست شد؟ به گفته متخصصین و پزشکان بهترین سن برای شروع فوتبال و زمان توصیه شده برای بدن انسان جهت شروع فعالیت‌ های مرتبط با فوتبال بین سنین ۱۲ تا ۱۸ سالگی است که بیشترین بازخورد را دارد. بی‌ شک در این سن به علت توانایی در کسب مهارت و قدرت بدنی می‌ توان فوتبال را شروع کرد و نتیجه خوبی کسب کرد. قطعا اگر سابقه تمرینات فوتبال را در قبل از سن ۱۸ سالگی نداشته باشید نمی توانید در این حرفه موفق شوید.

برای اطلاع از برنامه های فوتبال باشگاه پیشگامان می توانید پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

فوتبالیست ها تا چه سنی می توانند بازی کنند؟

تاثیر برنامه تغذیه در موفقیت فوتبال

فوتبال مانند دیگر ورزش‌ ها نیازمند تغذیه‌ ی مناسبی است تا علاقه‌ مندان بتوانند قدرت، سرعت و مهارت لازم را کسب کنند. این تغذیه بسته به نوع فعالیت فرد که ممکن است مهاجم یا دروازه‌ بان باشد متفاوت است، البته رده سنی و زمان بازی نیز می‌ تواند تأثیرگذار باشد. برای مثال برای فردی که پست مهاجم را دارد باید توان و قدرت بدنی بالایی داشته باشد و یا فردی که دروازه‌ بان است حتماً باید تمرکز بالایی داشته باشد. پس متخصصین تغذیه برای رسیدن افراد به هر یک از این توانایی‌ ها رژیم مخصوص به همان فرد را پیشنهاد می‌ دهند.

 چرا تغذیه برای فوتبالیست مهم است؟

  • فوتبال نوعی ورزش است پس نوع تغذیه و میزان کالری دریافتی با فرد عادی مطمئناً باید فرق کند.
  • فعالیت و تمرین بدن و پا در فوتبال زیاد است و برای رشد عضلات و جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات حتماً باید رژیم خاصی رعایت شود.
  • فوتبالیست برای افزایش تمرکز حتماً باید رژیم مناسبی را دریافت کند تا بیشترین مواد مغذی به سلول‌ ها برسد.
  • بهترین تغذیه، باید تغذیه‌ ای باشد که اولاً زیر نظر متخصص باشد دوم اینکه کالری دریافتی باید متناسب با کالری خروجی باشد. علت تأکید بر تغذیه مناسب برای جلوگیری از اضافه وزن است چرا که یک فوتبالیست دائماً در حال دویدن و دفاع از زمین خود حین مسابقه است، پس چابکی و سریع‌ بودن به عنوان یک اصل مهم برای فوتبالیست حرفه‌ ای به شمار می‌ آید.

 اهمیت استعداد یابی در فوتبال

در کنار اهمیت سن شروع فوتبال، استعداد یابی فوتبال بسیار مهم است. شاخص‌ های استعداد یابی در فوتبال طبق نظر باشگاه فوتبال پیشگامان، مهارت و قدرت بدنی فوق‌ العاده‌ در این ورزش مشخص شده است. داشتن روحیه‌ ی تیمی و قدرت بدنی مخصوصاً قوی بودن عضلات پا بسیار مهم است. به علت تمرینات زیاد و دویدن‌ های قدرتی و سرعتی سلامت قلبی و ریوی نیز بسیار اهمیت دارد.

تاثیر تمرینات در موفقیت فوتبال

برای موفقیت در فوتبال  در ابتدا نیاز است در بهترین سن برای فوتبالیست شدن، فوتبال را شروع کنیم. بعد از آن نیاز داریم یک سری تمرینات را طبق نظر مربی انجام دهیم تا بتوانیم قدرت و مهارت بدنی خود را در بازی بالا ببریم. در ادامه چند مورد از مهم ترین تمرینات بازیکنان را با توجه به علم تمرین بیان می کنیم. 

دریبل زدن مارپیچ

دریبل زدن این‌ گونه است که تعدادی موانع گذاشته می‌ شود هر کدام به فاصله‌ ی ۳ متری و فوتبالیست با توپ به ‌صورت مارپیچ از بین آن‌ ها عبور می‌ کند.

پاس دادن و دنبال کردن

بازیکن‌ ها گروه‌ بندی می‌ شوند و هر سه نفر درون یک گروه قرار می‌ گیرند و توپ را پاس می‌ دهند به یکدیگر تا به دروازه برسانند و گل بزنند.

ضربه با سر و جا خالی دادن

ضربه با سر همان‌ طور که از اسمش پیداست یعنی با سر به توپ ضربه زده شود و به یار هم تیمی خود پاس داده شود. همچنین نسبت به کسی که به دنبال توپ است باید مهارت جا خالی دادن را کسب کرد و با تمام قدرت توپ را از دسترس حریف دور کرد.

دو قدرتی

برای با قدرت دویدن طی ۹۰ دقیقه مسابقه در زمین فوتبال ، قطعاً تمرین و تلاش فراوانی می طلبد.

سخن آخر

برای اینکه استعداد یابی موفقی داشته باشید و در بهترین سن برای فوتبالیست شدن اقدام کنید، می‌ توانید به مدرسه فوتبال پیشگامان مراجعه و ثبت‌ نام کنید. متخصصین استعداد یابی و مشاوران تغذیه با بهترین برنامه‌ ریزی ورزشی با هدف رشد افراد علاقه‌ مند به فوتبال در خدمت شما هستند. همچنین می‌ توانید برای اطلاع بیشتر از باشگاه فوتبال پیشگامان مشهد پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

۱۴ دیدگاه

  • سلام من ۱۸سال سن دارم و می‌خواهم تازه فوتبال را شروع کنم وهیچی بلد نیستم آیا می توانم موفق شوم یا نه

    • سلام محمد عزیز بله حتما
      اگر نیاز به مشاوره داری با شماره ۰۹۱۵۱۱۱۳۰۲۱ تماس بگیر

  • سلام خسته نباشید من ۲۶ سالمه میتونم فوتبالیست بشم فوتبالمم خیلی خوبه

  • با سلام و وقت بخیر
    من ۲۰ سالمه و میخوام وارد دنیای فوتبال بشم البته در سال های قبل نیز فوتبال بازی میکردم و استعدادش رو دارم
    ایا این سن خوبه یا نه ؟

  • سلام وقت تون بخیر من ۱۵سالمه ومی خواهم فوتبال رو بطور جدی شروع کنم از ۷سالگی همیشه بازی می کردم و از فوتبال به خوبی می دونم خونمون تو روستا است چطوری می توانم در باشگاه پرسپولیس تهران تست بدم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    • سلام وقت بخیر
      بهترین گزینه ارتباط مستقیم گرفتن با باشگاه هست شاهین عزیز

  • سلام
    من محمدرضا هستم از ۸ سالگی فوتبال بازی میکنم
    الان ۱۴ سالمه
    من الان مدرسه فوتبال میرم پست من دفاع هست
    میخوام پیشرفت کنم ولی روستای ما هیچ جایی برای پیشرفت نداره فقد ۱ مدرسه فوتبال البته یک شهر
    هم هست حدود ۴ تا ۵ کیلومتر دور تر از روستای ما
    اونجا خیلی مدرسه فوتبال هست
    ولی همونطور که گفتم نمیشه که پیشرفت کنی
    میخوام کمکی بهم کنید
    اگه لطفی کنید بهم بگید چجوری باید‌پیشرفت کنم و چطور به تیم های سطح بالاتر بروم یا چجوری فوتبال رو به صورت حرفه ای ادامه بدم ازتون ممنون میشم امید وارم جواب بدید

  • سلام وقت تو ن بخیر من ۱۴ سالمه می خواهم بدونم چه سنی قرارداد با تیم های لیگ برتر بست میشه قرارداد سمی باتیم های معروف

  • سلام خسته نباشید من از ۱۴ سالگی فوتبال رو شروع کردم یعنی تازه وارد دنیای فوتبال شدم وهیچی بلد نیستم آیا میتونم فوتبالیست بشم

    • سلام محمد عزیز
      بسیار عالی که ایم ورزش رو انتخاب کردی
      قطعا با تلاش می تونی به خواسته هات برس حتی فوتبالیست شدن

  • سلام خسته نباشید من از ۱۷ سالگی فوتبال رو شروع کردم یعنی تازه وارد دنیای فوتبال شدم و هیچی بلد نیستم آیا میتونم فوتبالیست بشم

  • سلام وقت تون بخیر من ۱۸سالمه می خواهم بدونم چه سنی قرارداد با تیم های لیگ برتر بست میشه
    قرارداد رسمی با تیم های معروف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟