آموزش 0 تا 100 فوتبال

تکنیک آموزش فوتبال به کودکان

این روزها از هر کسی راجب پرطرفدارترین ورزش دنیا بپرسید، جواب شما چیزی به‌جز فوتبال نیست. این ورزش سالیانه میلیاردها دلار گردش مالی ایجاد کرده و جوانان و نوجوانان زیادی را به خود مشتاق و علاقه‌مند کرده است که هرکدام به طریقی به دنبال آموزش‌های حرفه‌ای در این رشته هستند. در این مطلب باشگاه فوتبال پیشگامان در رابطه با آموزش ۰ تا ۱۰۰ فوتبال در حرفه‌ای شدن فرزندانتان شما را راهنمایی می‌کند پس لطفاً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش فوتبال از مبتدی تا حرفه‌ای

برخی‌ها برای توجیه تنبلی و پیگیری نکردن جدی فوتبال از پول و پارتی صحبت می‌کنند. ما در فوتبال خودمان هم کم نداریم بازیکنانی که با فقر مطلق و با آموزش و تلاش درست به بالاترین سطوح در فوتبال کشور و جهان رسیده‌انده و در عین حال به کار و زندگی حرفه‌ای و شرایط مالی بسیار خوبی دست یافته‌اند. حتی اگر شما در کودکانتان استعداد فوتبال می‌بینید در حد ۳۰ الی ۴۰% می‌توانید جهت ثبت نام مدرسه فوتبال یا کلنیک تخصصی فوتبال به وب‌سایت پیشگامان مراجعه کنید و با کمک‌مربیان حرفه‌ای، سخت‌کوشی و پشتکار خودتان و فرزندتان به موفقیت‌های چشم‌گیر برسید.

آموزش ۰ تا ۱۰۰ فوتبال در کلنیک تخصصی فوتبال یا مدرسه ی فوتبال

احتمالاً خانواده‌هایی که دغدغه فوتبال فرزندشان را دارند بین انتخاب کلنیک تخصصی فوتبال یا مدرسه فوتبال مردد باشند. تفاوت این دو در این است که در کلنیک های تخصصی و آکادمی‌ها بعد از ثبت نام با توجه به استعداد‌های فردی هر فرد برایش برنامه‌ای بلندمدت و اختصاصی می‌نویسند اما در مدرسه‌های فوتبال به آموزش‌های کوتاه‌مدت و مقطعی می‌پردازند.

آموزش 0 تا 100 فوتبال

بهترین سن برای آموزش ۰ تا ۱۰۰ فوتبال پایه

به ‌طور کلی نمی‌توان سن یکسانی را برای همه‌ی کودکان در نظر گرفت چون استعداد، توانایی و ویژگی‌های افراد با هم متفاوت است. اما محققان بعد از سال‌ها تحقیق از نظر ذهنی و استخوان بندی جهت آموزش فوتبال سن ۸ سالگی را مناسب دانسته اند. نوجوانان بهتر است قبل از ۱۸ سالگی آموزش های پایه را به پایان برسانند و بعدازآن وارد فوتبال حرفه‌ای و تکنیک‌های حرفه‌ای شوند. هنگام ثبت نام مدرسه فوتبال دقت زیادی روی مربی داشته باشید زیرا مربی تأثیر زیادی در نحوه تربیت، ایجاد علاقه در فرزند شما به فوتبال و طی نمودن ادامه مسیر دارد که می تو‌اند خیلی مؤثر واقع شوند.

انواع پست بازیکنان در فوتبال و وظایف آن‌ها

هر تیم فوتبال شامل ۱۱ بازیکن است که مجموع دو تیم و سه داور در زمین بازی ۲۵ نفر می‌شود. تیم‌ها خود شامل چهار نوع پست می‌باشند که وظایف آن‌ها نیز به شرح زیر است:

دروازه بان

بازیکنی که وظیفه جلوگیری از ورود توپ به دروازه را دارد را دروازه بان نامند. دروازه بان‌ها نسبت به بقیه اعضا تیم آموزش‌های ویژه‌تری می‌بینند زیرا اشتباه دیگر اعضا ممکن است قابل جبران باشد ولی اشتباه دروازه بان غیرقابل جبران است.

مدافع

مدافعان بازیکنانی هستند که در ردیف جلوی دروازه می‌ایستند و مانع از رسیدن توپ حریف به دروازه می‌شوند.

هافبک

وظیفه هافبک‌ها این است که در ردیف جلوی دفاع حضور داشته باشند و توپ را از بازیکنان حریف بگیرند و به یاران خود که در خط حمله حضور دارند بدهند. هافبک‌ها گرایشات مختلفی چون دفاعی، هجومی و آزاد دارند و در همه جای زمین حق جای‌گیری دارند.

مهاجم

افرادی که در نزدیکی دروازه حریف هستند وظیفه گل زدن به دروازه حریف را دارند.

آموزش صفر تا صد فوتبال

ابعاد زمین فوتبال و قسمت‌های مهم و حساس زمین

جزو اطلاعات ابتدایی فوتبال دانستن اندازه زمین و دروازه است. زمین‌های فوتبال به‌ صورت استاندارد بین ۱۰۰ الی ۱۱۰ متر طول و ۶۴ تا ۷۵ متر عرض دارند. اندازه دروازه‌ها هم شامل ۷.۳ متر طول و ۲.۴ متر ارتفاع دارد. زمین‌های فوتبال شامل سه قسمت مهم هستند:

• منطقه‌ی دفاعی (یک‌سوم دفاعی)

این منطقه، منطقه‌ای است که باید بازیکنان دفاعی و دروازه بان در آن قرار گیرند.

• منطقه‌ی میانی (بازی‌سازی )

منطقه‌ای که بازیکنان هافبک در آن  قرار می‌گیرند.

• منطقه‌ی تهاجمی (حمله )

منطقه‌ای که بازیکنان مهاجم در آن قرار دارند و منطقه‌ی دفاعی برای حریف می‌باشد.

بهترین اپلیکیشن‌های آموزش فوتبال فارسی

در سال‌های گذشته متخصصان کشور اقدام به طراحی اپ‌های حرفه‌ای فوتبال نمودند برای افرادی که دسترسی مستقیم به انواع کلاس‌های مدرسه فوتبال و کلنیک تخصصی فوتبال ندارند اقدام کرده‌اند. البته سری ویدئوهای اختصاصی آموزش‌های حرفه‌ای مربیان هم این روزها زیاد به چشم می‌خورد. تیم فوتبال نونهالان و نوجوانان پیشگامان مشهد قصد دارد برخی از اپلیکیشن‌های آموزش فوتبال فارسی را به شما علاقه‌مندان این رشته معرفی کند:

• اپلیکیشن فوتبالیست شواین اپلیکیشن شامل آموزش‌های فوتبال فارسی و انواع تکنیک‌ها به‌صورت ویدئویی همراه با توضیحات کامل است و درواقع هر آموزشی که نیاز داشته باشید تا یک فوتبالیست حرفه‌ای شوید را در خود جای‌داده است.

• اپلیکیشن موفقیت در فوتبال: این اپ هم جزو برنامه‌های حرفه‌ای در حوزه آموزش تکنیک‌های همچون ضربات ایستگاهی، آموزش روپایی و…می‌باشد. این اپ سعی دارد با معرفی زندگی نامه بازیکنان معروف دنیا دوستداران این رشته را با نحوه زندگی و برنامه فوتبال این اساتید آشنا کنند.

• اپ آموزش دروازه‌بانی فوتبال: این اپلیکیشن یک برنامه  مختص به دروازه‌بانی است. در این اپ جذاب آموزش‌هایی همچون پنالتی، شوت گیری، تمرین‌های چابکی و … قرار دارد. و در بخش‌های انتهایی این اپ ویدئوهای تمرینی دروازه بانان معروف جهان گذاشته شده است.

• اپ تکنیک‌های دریبل در فوتبال: این برنامه به نحوی است که انواع آموزش‌های گام‌به‌گام از سطوح ساده تا پیشرفته‌ی دریبل را شامل می‌شود. پیشنهاد تیم فوتبال پیشگامان مشهد به علاقه‌مندان این رشته این است که در هرکجا هستید به تمرین دریبل فوتبال ادامه دهید.

سخن آخر

این مطلب توسط مربیان کارآزموده گروه استعدادیابی فوتبال پیشگامان تهیه شده و سعی شد به نکاتی ازجمله آموزش تکنیکال فوتبال، بهترین سن برای آموزش فوتبال پایه، کاربردی‌ترین اپلیکیشن های آموزش ویدئویی جامع فوتبال ایران و. . . بپردازد. اگر فرزندی دارید که به فوتبال و بازیهای توپی علاقه دارد و استعدادی در این زمینه دارد بهتر است از کودکی روی آموزش تخصصی سرمایه گذاری کنید تا برای اون آینده ورزشی درخشانی رقم بزنید. مدرسه فوتبال پیشگامان بهترین مدرسه فوتبال در مشهد شناخته شده است. شما میتوانید جهت کسب اطلاعات بیشتراز دوره‌های فوتبال نونهالان و نوجوانان به وب‌سایت پیشگامان یا پیج اینستاگرام مراجعه کنید. از اینکه تا انتهای این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به مشاوره نیاز دارید؟